Review De FIT Methode: hét plan voor een fit lichaam

Een tijdje geleden won ik op instagram het boek ‘De FIT Methode’. Ik verwachtte er eigenlijk niet zo veel van. Na twee jaar regelmatig trainen, dacht ik dat ik het meeste wel al wist. Wat ik nu echt van het boek vond, vertel ik in deze blogpost.

Pluspunten

Tot mijn verbazing stond er heel veel in dit boek dat ik nog niet wist. Het boek is zeer uitgebreid en echt alles komt aan bod. Van training, tot voeding, tot rustdagen… Ik ben student dus kan mij helaas geen personal trainer permitteren en ik vind het zeer moeilijk om zelf tussen alle informatie op internet de juiste eruit te pikken. Dit boek vertelde mij eindelijk wat er wel en niet waar is. Het vertelde bijvoorbeeld over welke supplementen nu nuttig zijn en welke niet, of het nu echt nodig is om zo snel mogelijk eiwit binnen te krijgen na de training, of ontbijten echt zo belangrijk is.. Alles is op een zeer begrijpelijke manier uitgelegd. Je moet helemaal geen kenner zijn om het boek te snappen. De pagina’s zijn leuk versierd met hier en daar tabellen, tekeningen… voor extra duidelijkheid. Het lettertype is groot waardoor het nog makkelijker leest. Het boek is geschreven door een team van diëtisten, een arts, personal coaches, een psycholoog, wetenschappers en fysiotherapeuten. Je kan er dus op vertrouwen dat wat in dit boek staat geschreven correct is.

fitmethode

Minpunten

Ik ben een echte fan van dit boek dus veel minpunten kan ik niet opnoemen. Wat ik vooral jammer vond, was dat ik toch wel een paar typfouten en grammaticafouten heb gevonden. Ik ben redelijk goed in Nederlands en ik zie het dus direct als er ergens een fout staat maar waarschijnlijk zal dit niet iedereen opvallen. Ik ben gewoon een beetje een freak op dat vlak en het is ook niet dat er 1000 fouten instaan. Een tweede ding dat ik misschien als een minpuntje zou kunnen zien is dat ik na het boek te lezen, nog meer vragen had. Dit is echter even veel een pluspunt als een minpunt want het betekent dat ik bijgeleerd heb en nu nóg meer wil weten over bepaalde onderwerpen. De lengte van het boek vond ik perfect dus meer moest er ook niet instaan. Het laatste minpunt was dat niet alles super duidelijk is. Dit heeft volgens mij ook weer te maken met dat de schrijvers niet alles in het boek kunnen zetten of ze krijgen een boek van 1000 pagina’s. Dat is ook niet de bedoeling. Ik zou dus willen vragen aan de makers van ‘De FIT Methode’: willen jullie alstublieft een vervolg schrijven? Dank u wel!

Ik kan besluiten dat ik het boek een echte aanrader vind. Ik zou het boek vooral aanraden voor mensen die geen personal trainer wensen te nemen maar toch op een zo efficiënt en effectief mogelijke manier fit willen worden. Je kan met dit boek heel veel bijleren, zelfs als je al een gevorderde fitnesser bent.

Zou je na het lezen van deze review dit boek graag willen? Zet dan zeker je berichtmelding aan voor mijn instagramposts (@fitlifesix) want er komt nog een winactie aan! Kan je toch niet wachten om het te lezen en wil je zeker zijn dat je een exemplaar hebt? Klik dan hier om het boek te bestellen. Voor andere interessante artikels over fitness kan je ook een bezoekje brengen op https://www.fit.nl/.

Liefs,

Jana

4 thoughts on “Review De FIT Methode: hét plan voor een fit lichaam